Enjin Carian :

Sunday, April 04, 2010

ISU : ELAUN HOTEL TIDAK LAGI RELEVAN

Dalam kesibukan kerajaan memperkenalkan Model Ekonomi Baru bagi mengarah Malaysia ke arah negara berpendapatan tinggi pada tahun 2020, isu berterusan peningkatan harga keperluan harian menjadi isu yang tidak dapat dipisahkan. Impak yang jelas dilihat kepada golongan berpendapatan kelas pertengahan seperti pegawai-pegawai kerajaan. Sememangnya ini tidak dapat dinafikan.

Walaubagaimanapun, perubahan ini dilihat seperti perlu dalam mengwujudkan fenomena kebersediaan dalam menghadapi era baru dalam peningkatan taraf hidup sosial rakyat Malaysia. Namun pada masa kini impaknya telah pun dirasai sedikit demi sedikit. Antara isu yang diketengahkan adalah kadar elaun hotel pegawai kerajaan yang dilihat tidak lagi relevan.

Satu isu berkaitan kadar elaun hotel yang rendah ini telah disuarakan oleh ahli KPKR sendiri, melalui wadah ini adalah diharapkan pungutan suara @ poll boleh dibuat didalam blog ini. Berdasarkan poll ini, pendapat ahli tehadap isu ini akan dapat dilihat. Kami memohon respon daripada semua ahli atas isu....... Elaun Hotel pada hari ini tidak lagi relevan....untuk bersama-sama dibincangkan.

Isu ini telah disuarakan oleh : Zanariah bt. Zainal Abidin dari PRD Kota Kinabalu.

1 comment:

rupiah said...

Saya sokong kenaikan elaun sewa hotel yang munasabah